مجلس

قالیباف: با گرانی‌ها آشنا هستیم

به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی اسلام آباد پرس، قالیباف  در یک مصاحبه که از شبکه اول پخش شد ، شهادت شهید فریزری زاده را تسلیت گفت و گفت: “متأسفانه شاهد آبگیری و طغیان آب در کوزستان بوده ام.

ما با قیمت آشنا هستیم

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از تورم می داند ، افزود: “از طرف مردم ، ما نباید هیچ نگرانی دیگری به جز مردم داشته باشیم. ما با تورم آشنا هستیم و این را در نظارت میدانی و نگرانی های مردم دیدیم.” ما به خوبی می دانیم. من هستم.

رئیس شورای مشورتی اسلامی با اشاره به اینکه مردم در این زمینه نارضایتی جدی دارند ، گفت: در یکی از بازدیدهایم ، متعجب شدم ، صحبت کردم و متوجه شدم که کارگران روزانه هستند که پشت نانوایی را دیدم که نان را اعتبار نمی دهند. بعضی اوقات هیچ شغلی ندارند و برای خرید نان مشکل دارند.

کالیباف افزود: “مردم مشکلات زیادی دارند ، از ساده ترین مشکل تهیه نان گرفته تا سایر موارد اساسی مانند مرغ.”

به این سwerال پاسخ دهید که کنگره چه اقداماتی را برای جلوگیری از تورم برداشته است؟ این طبیعی بود و من انتظار داشتم سالی یک بار ، اما دلیل بدبختی امروز مردم این است که آنها اکنون چندین بار در سال شاهد افزایش و بی ثباتی قیمت ها هستند.

بودجه 1400 شامل کمبود بودجه است

رئیس شورای مشورتی اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع به کمبود بودجه برمی گردد ، گفت: “بودجه اخیر [بودجه 1400] ارائه شده به کنگره همچنین شامل کمبود بودجه است.

قالیباف تأکید کرد: “همچنین یک مشکل جدی در شبکه تأمین و توزیع کشور وجود دارد که به دلیل سو مدیریت نادرست است و دارای مسائل نظارتی است.”

وی تصریح کرد: برای تهیه کالاهای اساسی نیاز به تخصیص ارز 4200 تومانی است که در شش ماهه نخست امسال بیش از 4 میلیارد دلار به اقلام اساسی با ارز دولتی تعلق گرفت اما امروز قیمت مرغ. آیا در حال افزایش است و مردم قدرت خرید خود را از دست می دهند.

کنگره وارد حوزه کار دولت نمی شود

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت: اجرای قانون در دست شورای اسلامی نیست و تأکید ما بر این است که کنگره نباید از طرف دولت اجرا کند و کنگره در حیطه کار دولت نیست.

قالیباف تأکید کرد که: “قانونی حق قانونی ماست ، تعهدات ما قانونگذاری و سیاست گذاری است ، سیاست گذاری کلان باید در قانونگذاری ما در نظر گرفته شود ، تصویب قانونی و ایجاد پارلمان یک وظیفه پارلمانی است. اما ما نباید در اجرا دخالت کنیم ، این یک مشکل است.

وی اظهار داشت: “بیشتر افراد ، متخصصان و نخبگان از دو عامل در مورد علل مشکلات مردم اطلاع دارند. یکی سو مدیریت و دیگری تحریم ها. آنها مشکل سو مدیریت را تحریم می کنند. ما آن را یک عامل مهم می دانیم و مدیران ما اکنون قادر به حل و فصل مسائل هستند. ما معتقدیم که این مسائل قابل حل است.

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت: “وقتی ما در مورد کمبود بودجه صحبت می کنیم ، این بدان معناست که درآمد و هزینه دولت با یکدیگر ناسازگار است و منابع و هزینه ها باید به گونه ای تنظیم شود که منابع و هزینه ها متعادل شود.” این به این معنی است که هیچ کمبودی وجود ندارد اگر درآمد پایداری داشته باشید ، بودجه کمبودی ندارید.

کالیباف گفت: “در تمام اقتصادهای مناسب دنیا ، اقتصاد آنها به مالیات بر درآمد پایدار و منابع پایدار عرفی متکی است ، اما نفت و اوراق قرضه بخشی از درآمد پایدار است.” نه ، “وی تأکید کرد.

وی گفت: “وقتی منابع ما به درآمد ناپایدار مانند نفت و اوراق قرضه هدایت می شود ، این به معنای کمبود بودجه است.”

در بودجه سال 1998 حدود 150،000 میلیارد کمبود بودجه وجود داشت

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت: در سال 1998 ، دولت از بانکها وام گرفت و اوراق قرضه را فروخت و در نتیجه بیش از 1.5 میلیارد تن کمبود بودجه داشت.

قالیباف به این سوال پاسخ می دهد که کنگره برای دستیابی به درآمد در بودجه چه مراحلی را برمی دارد؟ وی گفت: “شورای مشورتی اسلامی طی شش ماه گذشته برنامه های منظمی را برای جلوگیری از کمبود بودجه ، جلوگیری از تورم و تورم و اصلاح شبکه توزیع و عرضه کالاها تهیه کرده است.” ”

“روش واضح کنگره این است که تمام اقداماتی که انجام می دهیم براساس انتشار ، شفافیت ، هوشمندی و کارایی است و ما در همه تصمیمات این مسائل را در نظر می گیریم. ”

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت: “وقتی در مورد کمبود بودجه صحبت می کنیم ، در وهله اول کمبود بودجه را می پذیریم. وقتی این مسئله را قبول می کنیم ، باید روش صحیحی را برای هدایت بودجه خود به منابع پایدار در نظر بگیریم. یکی از موضوعات مالیات است.

کالیباف گفت: “سه نوع مالیات وجود دارد ، یکی مربوط به حداقل سرمایه مردم است ، نوع بعدی همان” CGT “درآمد دارایی و درآمد است ، نوع دیگر مالیات بر درآمد مربوط به موضوع” PIT “است. .. سپس ، قرارداد ویژه ای امضا می شود.

وضعیت مالیات در کشور به شدت گیج شده است

وی تأکید کرد: “امروز ، وضعیت مالیات در کشور بسیار ضعیف است ، با حدود 600،000 شرکت حقوقی که م taxدی هستند و حدود 3 میلیون نفر در بخش تجارت.”

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت: حدود 32000 بازرس مالیاتی در كشورهایی وجود دارند كه باید این مالیات را دریافت كنند كه 60٪ آنها فقط 60٪ كلیه تسهیلات منطقه مالیاتی ما را دریافت می كنند. ”

قالیباف گفت: به عنوان مثال ، مبلغ مالیات امسال 170،000 تومان بود ، اما با تصمیم اشتباه ، حدود 2.5 تا 270 میلیارد تومان وصول می شود. مدیران و قانونگذاران باید در اینجا بایستند و روند کار را اصلاح کنند. در گذشته به دلایل مختلف با این عمل مخالف نبودند و به تجار و بازرگانان اجازه می دادند بدون پرداخت مالیات ، بدون سخت کوشی یا تعریق ، پول و درآمد زیادی کسب کنند. .. مالیات یکی از جدی ترین راه های جلوگیری از کمبود بودجه است.

وی اظهار داشت: “یکی از کارهایی که در شش ماه گذشته با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان های مالیاتی انجام داده ایم ، بررسی طرح های مربوط به” CGT “در دادگاه عمومی مجلس است که توسط کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است. بود. لطفاً پیش از بررسی بودجه آن را تصویب کنید.

بودجه امسال دولت 8.5 میلیارد دلار است

رئیس شورای مشورتی اسلامی در مورد بودجه 1400 گفت: “در این بودجه ، بودجه دولت 850،000 تومان است ، اما بودجه بنگاه های دولتی 1.5 میلیارد تومان است. یعنی بودجه بنگاه های دولتی 2 بودجه ملی است. این دو برابر بودجه بیش از 300 شرکت دولتی است. “از طرف شرکت های نفتی و دیگران.

کالیباف گفت: “مجلس بودجه مشاغل دولتی را به طور مفصل با کارکنان دادگاه محاسبات و مرکز تحقیقات مجلس در میان گذاشت. در حال حاضر بودجه شرکت های دولتی قبل از ارائه پیش نویس بودجه به مدت دو سال به پارلمان ارائه می شود.” انجام شده است. ”

وی اظهار داشت: شرکت های دولتی سالانه فقط 250 میلیارد تن مالیات یا سود از طریق سهام به دولت پرداخت می کنند ، اما این شرکت ها مقدار زیادی بدهی 70 تا 8 هزار و 800 میلیارد تومانی به دولت ایجاد می کنند و در چنین شرایطی ما به دلیل کمبود بودجه ، باید به املاکی که در اختیار داریم و این شرکتهای خصوصی توجه کنیم.

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت: “طی شش ماه گذشته ، ما قانون مقننه را در بورس اوراق بهادار دنبال کردیم که دولت می خواست در شورای عالی اقتصادی تصویب کند.” دولت برای کمک به افزایش سرمایه شرکتها یک لایحه دو طرفه در مورد سود سهام شرکتها داشت. این بدان معناست که ما باید به سمت تولید حرکت کنیم.

کالیباف افزود: “برای رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی ، این لایحه به مدت یک سال تصویب می شود ، قابل تمدید است و قانون قابل تغییر است ، بنابراین مردم واقعاً به قانون اعتماد ندارند”. ، من به شورا گفتم که این لایحه را تصویب نکند. ” ما این قانون را به کنگره آوردیم و ظرف سه هفته لایحه اضطراری در کنگره تصویب شد و در شورای والدین تصویب شد و به دولت ابلاغ شد. این لایحه برای بورس اوراق بهادار بود اما متأسفانه به درستی اجرا نشد.

وی گفت: “البته ، ما مسائل را از نزدیک پیگیری و پیگیری می کنیم تا این اتفاق بیفتد.” در شش ماه گذشته ، ما این قانون را در بورس اوراق بهادار تصویب کرده ایم. ما ، بورس سهام ، می گوییم که به اولین پیشنهاد عمومی نیاز داریم.

رئیس شورای مشورتی اسلامی تأکید کرد: لایحه فوری مجلس افزایش سرمایه از سود سهام بدون اولویت بود. این به مردم این امکان را می داد که در اولین ارائه خود این کار را انجام دهند. من با برخورد قضایی و امنیتی کسانی که کار درستی در بورس انجام نمی دهند مخالفم ، اما بورس باید نظارت دقیق خود را انجام دهد. من جلسات متعددی با دژپسند و رئیس بورس اوراق بهادار داشتم و گفتم که این قانون به نقض انضباطی در اداره و حق اعمال جریمه و محدودیت نیاز دارد و باید بر آن نظارت شود. این جایی است که من می گویم روزی وجود خواهد داشت.

کالی بوف ادامه داد: “ما یک کمیته اقتصادی فرستادیم ، آنها از نزدیک نظارت کردند و گزارشی را ارائه دادند.” طبق ماده 45 این آیین نامه ، این گزارش در دستور کار کنگره قرار دارد و قبل از تصویب بودجه تصویب می شود. پیشنهاد این گزارش قصد دارد قانون بورس را برای حل این مسائل تغییر دهد.

وی افزود: آنچه در شش ماه گذشته در كنگره گفتم نظارت دقیق بر صحنه ، ملاقات منظم با مدیران و وزرا و اشاره به كمبودهای مدیران بوده است. یکی از ویژگیهای خوب این پارلمان این است که بسیاری از نمایندگان این مجلس سابقه فرمانداران ، شرکتهای بزرگ و وزارتخانه دارند. با دوستان در حال اجرا خود آشنا شوید ، اشکالاتی را مطرح کرده و آنها را به قوانین و مقررات تبدیل کنید.

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت: در حال حاضر دو ناظر در بورس سهام وجود دارد و این ناظران حرفه ای و فعال شده اند. نظارت محلی ، کمیته های پارلمانی به سفرهای روستایی و حرفه ای می روند. من و معاون رئیس جمهور سفر می کنیم و نماینده خودش بر آن نظارت می کند. در آخرین سفری که ما انجام دادیم ، آنها خواستار بازسازی 550،000 هکتار زمین کشاورزی و ارزهای توسعه یافته به درخواست دولت از صندوق بودند ، اما اجرای آنها وقت گیر ، ناقص و ناقص بود. خواهید فهمید که کیفیت مورد نیاز برخی از این شرکت ها را ندارید ، آنها این مشکل را دارند ، همان شرکتی هستند که من گفتم ضرر می کنم.

کالیباف گفت: “مشکل ما این است که درآمد پایدار نیست ، کسری بودجه واقعی تلقی نمی شود و ما مالیات می پردازیم.” آیا می توان با قاچاق انسان مبارزه نکرد؟ یک روز ، من رئیس ستاد ضد پرسنل بودم. موارد ارسالی از کجا آمده است؟ مطمئناً شخصی که کیسه را بسته بندی می کند به خاطر مدیری است که این جوان را مجبور به این کار کرده است. من بازار مرزی را به درستی اداره نکردم.

وی گفت: ده ها میلیارد قاچاقچی از بندرها ، راه آهن و جاده ها می آیند و این کجا انجام می شود؟ بوروکراسی فاسدی که در کشور وجود دارد به معنای سو مدیریت است.

60-65٪ مشکلات به دلیل سو مدیریت است

رئیس شورای مشورتی اسلامی در پاسخ به سوالی درباره میزان سو مدیریت و تحریم ها در اقتصاد کشور گفت: “من 60-65٪ از سو مدیریت و 30-35٪ از موارد تحریم را در نظر خواهم گرفت. من یک متخصص هستم. ”

کالیباف گفت: “وقتی ما در مورد تحریم ها صحبت می کردیم و چند سال پیش بود که دولت فرانسه با ما صحبت می کرد”. او همچنین به ما نفت داد زیرا می خواست تحریم هایی را که 5 میلیارد دلار اتفاق افتاد به ما قرض دهد. ما نامه ای نوشتیم و از صندوق بین المللی پول خواستیم 5 میلیارد دلار کمک کند. ما یک بار تصمیم گرفتیم قیمت ارز را به 4200 تومان برسانیم ، اما کاملاً مشخص نبود که مبنای این 4200 تومان از کجاست.

“الان 15 میلیارد دلار است ، شما چه کار کردید؟” در شش ماه اول بخشی از آن به نهاده های دامی داده شد و با ساخت 2900 تومان 9000 تومن مرغ. من کردم.

رئیس شورای مشورتی اسلامی تأکید کرد: پول این ورودی ها با ارز 4200 تومانی از ما گرفته شد. روزی بود که نفت این کشور بشکه ای 110 دلار و درآمد آن 100 میلیارد دلار بود. در آن صورت ، کمبود بودجه همان تورم 20 درصدی بود. روزی که درآمد کشور 24 میلیارد دلار بود ، وضعیت ما بهتر شد. نمی گویم که سیستم بانکی در حال حاضر تحت تحریم و فشار است.

کالیباف گفت: “همه ما می خواهیم درباره به دست آوردن 5 میلیارد دلار صحبت کنیم ، اما در حال حراج 18 میلیارد دلار چوب هستیم.” اکنون شما باید تحریم ها را بردارید و پول را دریافت کنید. چه اتفاقی برای اقتصاد مردم خواهد افتاد؟ این جاست که به جرات می گویم 30-35٪ تحریم و 65٪ سو مدیریت است. اینها حقایقی هستند که وجود دارند و ما باید آنها را بپذیریم.

من نمی خواهم مثل یک کارمند دولت صحبت کنم

“من نماینده مردم هستم و نمی خواهم مانند مقامات دولتی صحبت كنم. برخی از بازرسان مالیاتی می گویند ،” مالیات شما چقدر است؟ “به عنوان مثال ، او 100 میلیون است. توهمان ، سپس ممیز می گوید اگر شما 20 میلیون تومن به من بدهید ، این 100 میلیون تومن 50 میلیون تومن خواهد بود ، این بدان معنی است که رویکرد به هوشمندی طبق قانون مالیات است. من مصمم هستم که باهوش باشم و همه اینها را دنبال کنم.

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت: “امروز قانون بخش توزیع تصویب شده است و از اواخر سال جاری لازم الاجرا می شود و بعداً لازم الاجرا خواهد شد.” دولت در حال حاضر در بودجه 1400 خود 2.5 میلیون بشکه نفت برای فروش داخلی یا بین المللی پیش بینی کرده است. پس چرا هزینه را کاهش نمی دهیم! ؟؟ در روزهای بدون تحریم ، 2.5 میلیون بشکه نفت صادراتی قابل فروش نبود. او می گوید شما نباید مواد اولیه را بفروشید.

“در زمینه تحریم ها ، ما نفت خام صادر می کنیم و آن را به محصولات و بنزین برمی گردانیم ، اما وقتی نفت خام می فروشیم ، آن را ارزان می فروشیم و نمی خریم. ما هزینه آن را نمی دهیم. ” آیا این یک اشتباه مدیریتی است؟ با نگاهی به رشد نقدینگی امروز ، وام گرفتن از بانک به معنای افزایش پایه مالی است که به معنای کسب درآمد است. مردم می گویند به زبان عامیانه اسکناس چاپ می کنند و می دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کنگره باید بر حسن اجرای قانون نظارت کند ، گفت: “شورای مشورتی اسلامی یک برنامه یک ساله دارد.” ما از ماه ژوئن اینجا هستیم ، دو ماه طول کشید تا ساختار مجلس شکل بگیرد ، چهار ماه است که فعالیت می کند و ما قانون را کنترل می کنیم. مرحله بعدی در بودجه 1400 امروز است.

بودجه 1400 با روشی متفاوت از بودجه قبلی به پایان می رسد

رئیس شورای مشورتی اسلامی افزود: “ما می توانیم اطمینان داشته باشیم که بررسی بودجه سال 1400 توسط مجلس به روشی متفاوت از همه بودجه های قبلی به پایان خواهد رسید.” اصلاحات در بودجه در یک سال انجام نمی شود. یک مصوبه بودجه دائمی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در دستور کار مجلس بود.

کالیباف گفت قرار بود برای پارلمان بسته شود ، اما این اتفاق نیفتاد. ما از پروتکل پیروی خواهیم کرد و جلسات کنگره را تشکیل خواهیم داد. 3-4 سال طول می کشد تا ساماندهی مجدد انجام شود. دولت در حال اصلاح ساختار است. دیروز وقتی با آقای نواوکت آشنا شدم ، او گفت که بودجه دارد. در حال تغییر برخی از آنها با بودجه 1400 هستیم.

وی تأکید کرد: “سال آینده ، ما باید برنامه هفتم را اجرا کنیم و مهمترین رکن اصلاح ساختار بودجه است.” ما تضمین می کنیم که متعهد هستیم کسری بودجه کسری عملیاتی خود را در این زمینه به صفر برسانیم.

رئیس شورای مشورتی اسلامی امروز گفت که در مورد شرکت های دولتی تصمیم گیری کرده است ، یعنی 30 شرکت دولتی را در مجلس متمرکز خواهد کرد و می گوید: “اگر این شرکت ها کارهای دولتی انجام دهند اشکالی ندارد.” بود. اگر دولت ، خودم یا هر دولت دیگری بخواهیم خدمات ارائه دهیم ، بخش خصوصی چهار تا پنج برابر هزینه دارد. اولین قدم گرفتن مجوز برای ایجاد سرویس است.

ما در تلاشیم کار دولت را گره بزنیم ، نمی خواهیم گرفتار شویم

کالیباف گفت: “من نمی خواهم دولت را گیج کنم ، اما می خواهم گره هایی از دولت باز کنم و به دنبال مشت نیستم.” شما باید اجازه دهید یک فرد قوی و شجاع تصمیم بگیرد. یکی از مشکلات این است که مدیران نمی توانند شجاعانه تصمیم بگیرند. ما مدیرانی را جستجو می کنیم که با شجاعت و قدرت تصمیم گیری می کنند.

وی با تأکید بر اینکه هدف وی تحقق همه وعده هایی است که می دهیم ، افزود: “قطعاً در بودجه معرفی شده به خود تغییرات اساسی ایجاد خواهیم کرد.” دولت با ما است تا بتوانیم بودجه خود را اصلاح کنیم.

رئیس شورای مشورتی اسلامی در مورد هدف اعطای کمک مالی در سال آینده و سطح پایین کمک مالی به دلیل گرانی گفت: “متأسفانه ما با فروش اوراق قرضه و انتقال دارایی بودجه می دهیم و اوج غم این است. این در مورد هزینه کردن به بدترین شکل ممکن است. ” اگر می خواهید در مورد کمک های مالی واجد شرایط صحبت کنید و آنها را پرداخت کنید ، نمی خواهید آنها را به همه 85 میلیون نفر اهدا کنید.

کالیباف گفت: “در بحث تأمین اجتماعی می توان مالیات گرفت.” افرادی که درآمد و هزینه یکسانی دارند نباید مالیات بگیرند و کسانی که بیش از درآمد خود هزینه می کنند باید دولت داشته باشند. ما باید از سیاست های جبران خسارت حمایت کنیم. ”

در مورد وضعیت کمک های بلاعوض در سال آینده ، “ما سال آینده 4200 تن ارز داریم اما هدف آن را داریم. یک میلیارد دلار قیمت ارز آزاد به معنای 250 میلیارد تومان است. ما باید به این مشکل توجه کنیم. از 250،000 تومانی که یارانه می دهیم ، باید اولویت را اصلاح کنیم که متضررترین دسیل ، حتی کسانی که تحت تأثیر شرایط ناشی از شیوع آن قرار دارند ، در اولویت قرار بگیرند. این یک مسئله اداری است که باید بر اساس یک رویکرد هوشمندانه به آن پرداخته شود.

رئیس شورای مشورتی اسلامی افزود: “در دو سال گذشته ، ما پایگاه داده های خود را دقیق تر کرده ایم و می دانیم چه کسی بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته و به چه کسی کمک می کند.”

کالیباف تأکید کرد: ما یک میلیون و 45 هزار تومان ، یک میلیون و 75 هزار تومان و برنامه های معیشتی را به عنوان یارانه پرداخت می کنیم. این باید در این زمینه ادغام شود و یارانه ها را به صورت بودجه پوشش دهد.

کمک هزینه های سال آینده کاهش نمی یابد

وی گفت: “یارانه سال آینده نه به ارز و نه به صورت واقعی کاهش نخواهد یافت ، اما در واقع هدفمند خواهد شد ، یعنی جایی که باید استفاده شود. همزمان یارانه دیگری را نیز تأمین می کند که باید در قالب ساختار بودجه اصلاح شود.

رئیس شورای مشورتی اسلامی با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در اثر افزایش قیمت بنزین گفت: “طبق آمار ، حدود 45-50٪ از خانوارها اتومبیل ندارند. شهرهایی که ماشین ندارند ، مترو یا اتوبوس شرایط متفاوتی را برای افرادی که در تهران و شهرهای بزرگ زندگی می کنند دارند. من ما هزینه حمل و نقل را یارانه نمی دهیم اما هر شخصی که در تهران زندگی می کند یک ماشین دارد که دور از عدالت است.

قالیباف گفت: پسری در حین حمل یک گالن بنزین کشته شد و در مورد نارضایتی پدر مرزی خود که از او شاکی بود و در ناجا کار می کرد ، گفت: اما من به عنوان رئیس مجلس نمی فهمم چرا ما جرات تصمیم گیری نداریم. اصلاحات ساختار بودجه به این موضوع باز می گردد.

ما روی دولت کار می کنیم

“ما با دولت در حال کار هستیم تا به آن کمک کنیم و آن را مجبور به کار کنیم. ما خوشحالیم که دولت به فکر معیشت است. یک برنامه معیشت وجود دارد که به نام دولت توسط کنگره تصویب شده است. اگر چنین است ، چه فرقی می کند؟ “او گفت. کمک به نیازمندان مهم است.

شورای مشورتی اسلامی با بیان اینکه “در حال حاضر ، جمعیت قابل توجهی که حدوداً 6 میلیون نفر هستند 5٪ برق خود را مصرف می کنند.” در حال حاضر ، دولتی که برای حل مشکلات معیشتی تلاش می کند قیمت برق این افراد است. ایالات آزاد شوند. ” مشکلی پیش آمد و وزیر نیرو به این مشکل اشاره کرد ، بنابراین تأکید می کنیم که قطعاً برطرف خواهد شد و اعلام خواهیم کرد که ظرف 48 ساعت کار به پایان خواهد رسید ، اما این مشکل در مورد گاز نیز وجود دارد. و من می خواهم قیمت بنزین را افزایش دهم. چگونه می توان به آن دست یافت؟ افرادی که با مشعل زندگی می کنند یا در چندین خانه گاز مصرف می کنند اغلب مجبورند هزینه گاز را پرداخت کنند ، بنابراین در مورد مصرف گاز باید براساس قانون ملی مردم تصمیم گیری شود. هوم این PIT مصرفی است.

قالیباف با اشاره به گزارش مدیر سازمان برنامه و بودجه افزود: نوبخت خاطرنشان کرد: علاوه بر بودجه 2.5 میلیارد دلاری پرداخت شده به بخشهای مختلف از جمله بخش بهداشت ، بیش از 1.4 تریلیون تن یارانه پنهان پرداخت خواهد شد. اقشار خاصی از جامعه آنها را دریافت می کنند.

وی در پاسخ به این سال که آیا مصوبه مجلس برای افزایش قیمت بنزین است یا خیر ، گفت: “ما به همان لیتر سهمیه 1500 تومانی و 3000 تومانی قیمت آزاد اعتقاد داریم. چرا ماشین داریم؟” آیا خانواده ها از یارانه های این بخش استفاده نخواهند کرد؟ “این ظلم است و ساختار بودجه باید اصلاح شود.

رئیس شورای مشورتی اسلامی گفت چرا برخی به جای حمایت پارلمانی از دولت ، اقدامات استراتژیکی را برای لغو تحریم های ایجاد شده در صحنه بین المللی پس از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده انجام دادند. من در پاسخ به این سوال که آیا شما اعتقاد دارید کشوری ایجاد کردم؟ وی گفت که به چالش کشیده شده است: من فکر نمی کنم این اظهار نظر کارشناسانه باشد و اصلاً هم نیست. برای تحریم دو راه وجود دارد. یکی خنثی کردن اثرات تحریم ها. بنابراین ، حتی اگر هیچ تحریمی نبود ، به جای اینکه قبل از آن تحریم کنیم ، چرا نفت خام را به یک محصول نفروشید ، گاز را به پتروشیمی یا پاراپتروشیمی تبدیل نکنید … ما چنین نکردیم. و در شرایط فعلی باید تأثیر تحریم ها را کاهش دهیم. نیازی به گفتن نیست که FATF اجرا خواهد شد.

کاریباف افزود: “من چهار ماه به عنوان متخصص در مورد این موضوع در كنگره كار می كردم و این هیچ ارتباطی با انتخابات در بیدن ندارد.” اما این موضوعات کار کنگره نبود بلکه موضوع شورای عالی امنیت ملی بود که در کمیسیون امنیت ملی مورد بحث قرار گرفت و این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در آنجا ، كنگره هفت قطعنامه از وزارت امور خارجه می گیرد. برای این منظور ، وزارت امور خارجه و آژانس انرژی اتمی بر روی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی پارلمان تمرکز دارند.

“این بحث در مورد خروج از برجام نیست زیرا کنگره در مورد این موضوع بحث نکرده است ، اما کارهای دقیق در این زمینه انجام شده است. این طرح شامل مواد 36 و 36 برجام بود. وی با استفاده از ماده 37 اظهار داشت كه هر دو طرف به برجام متعهد هستند و طرف دیگر می تواند تعهد خود را به همان میزان كاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا