مجلس

ایجاد گروهی برای اصلاح ساختار بودجه در مجلس

به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی اسلام آباد پرس و به گزارش صدا و سیما ، محسن زنگنه که یکشنبه شب در یک برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه دو سیم پخش می شود ، گفت: “با توجه به اقدامات سازمان برنامه و بودجه در مرکز تحقیقات در سال 2009 ، بلافاصله برخی پروژه ها را در دستور کار قرار دهید. ” این کمیته حدود سه ماه درگیر این موضوع بود و سرانجام کل مراحل با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون وی انجام شد.

وی گفت: مقرر شد برای رسیدن طرح اصلاح ساختار بودجه به بودجه 1400 ، این طرح در قالب مقاله و با توجه به تفاهم و توافق بین سازمان برنامه رژیمهای عمومی به مجلس شورای اسلامی بیاید. به طور همزمان و 12 جلد. ” و پارلمان ، سازمان برنامه با همان روند کار می کند.

زنگنه با بیان اینکه بودجه هسته اصلی قدرت دولت در کشور ما است ، گفت: دولت ها از این ابزار استفاده می کنند و روش ساخت بودجه به گونه ای است که دولت ، به ویژه برنامه ها و سازمان های بودجه ، بودجه و بسیاری از روابط سیاسی می تواند اساس خط بودجه را تغییر دهد ، بنابراین دولت نمی خواهد از این مزیت محروم شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ما در زمینه جمع آوری مالیات ساختار کارآمدی نداریم و نیاز به هوشمند سازی سیستم مالیاتی ما است.

وی گفت: ما یک بند در اصلاح ساختار بودجه گنجانده ایم که بر اساس آن دولت موظف است کار مقدار کمی از اهداف را در جدول اجرایی ، فعالیت ، هزینه و جداول مربوطه لحاظ کند ، یعنی سیستم نظارت فقط مستندات و بودجه نمی تواند خطوطی را بر اساس اسناد و مدارک لحاظ کند. ” این می تواند اسناد هزینه را بررسی کند ، اما همچنین می تواند عملکرد آن تجهیزات را بررسی کند.

زنگنه تأکید کرد: سیستم نظارت باید علاوه بر شماره بودجه بتواند عملکرد را نیز بررسی کند.

شمس الدین حسینی ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مشورتی اسلامی ، نیز در این برنامه شرکت کرد و گفت: “ما طرح بازنگری برخی از مفاد ساختار بودجه را آغازی برای بهبود ساختار بودجه می دانیم ، زیرا وقتی اگر ما در مورد بهبود صحبت می کنیم ، باید توجه کنیم. ” به خاطر داشته باشید که بودجه یک طرف است ، یک ساختار حکمرانی و روابط مالی در آن تعریف شده است.

وی ادامه داد: سیاست های مالی به موقع وارد اقتصاد می شود و وقتی در رکود اقتصادی به سر می بریم ، بودجه می تواند ما را از این چرخه خارج کند.

حسینی اظهار داشت: بودجه یک سند مالی و حاکمیتی است و باید دارای ویژگی هایی از جمله شفافیت باشد ، بنابراین این طرح مواردی دارد که باعث افزایش شفافیت در بودجه می شود و بودجه براساس درآمد پایدار است.

وی اظهار داشت: عدم موفقیت در اصلاح ساختار بودجه هیچ تفاوتی با عدم موفقیت در بهبود ساختار اقتصاد نداشت و این طرح سرآغاز اصلاح ساختار بودجه و نه همه آن است.

سید محمد هادی سبحانیان ، متخصص بودجه و مالیات ، در استودیوی دیگری از این برنامه گفت: “طی دهه های گذشته ، آنچه از اصلاحات بودجه انجام شده است ، اصلاحات رسمی و روش شناختی تر بوده است و ما شاهد روش های بودجه و برخی موارد ، ردیف ها و طبقه بندی ها بوده ایم. تغییر کرده. ” ما آن را اصلاح کردیم و آن را اصلاح بودجه نامیدیم ، این یک اصلاح رسمی است که تأثیر قابل توجهی در روند بودجه ندارد.

وی گفت: در عمل ، بودجه ابزاری مالی برای حاکمیت است و رابطه بین ملت و دولت را تعیین می کند و ما نمی توانیم آن را سازماندهی کنیم ، زیرا اراده جدی برای این اصلاحات ، به ویژه دولت و در پارلمان ، به دلیل نظم و تعادل. ” و اخلال در آن منافع ذینفعان را تهدید می کند.

سبحانیان گفت: اصلاحات در زمینه ساختار بودجه با اصلاحات در زمینه های دیگر همراه است ، از جمله اصلاحات در زمینه پروژه های توسعه ، از جمله شرکت های دولتی ، پروژه های مالیاتی.

وی گفت: ما در زمینه مالیات خلأهای زیادی داریم از جمله عدم تعریف مبانی مالیاتی جدید و تخفیف های گسترده ، بنابراین برای بهبود ساختار بودجه باید معافیت ها را ساماندهی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا